09 December, 2012

Jalan-jalan ke P. Pangkor


Salam

Ada lagi..cite Pulau Pangkor ni...ehehe ni baru hari kedua...

Setelah perbincangan dijalankan maka km amik satu taxi..utk pengetahuan taxi pink di P.Pangkor ni biasanya adalah van..Km dibawa pusing pulau la lebih kurang dan berhenti di beberapa tempat mcm kilang proses ikan dan sotong, muzium dan pekan P. Pangkor. Papun layan gambar


rumah ni dkt gak dgn pantai kata driner taxi tu depa ni buat homestay

sotong besaq kat kilang


abahcik n khadijah sblh tu buat sotong kering

anak terunaku yg tak mau masuk kilang n kedai..
keadaan di belakang kilang

di belakang kilang
 Km juga dibw ke Tokong apa nm ntah...tempat ni luas dan cantik gakla...tp km x masuk dlm tokong tu setelah bc satu forum saudara baru sendiri yg tak bg masuk...x sesuai utk org Islam. km juga takle melawat sampai ke atas sbb tak larat cuaca  panas sgt letih woooo
lgpun dok ligan masa sm.

anak daraku

ni kalu rajin panjat apa ada kat atas x tau la

cucu-cucu tpok beramai-ramai nipun tak cukup korum ni panas sgt
inila tokong tu

kat kolam ada ikan besar panjangnya kat sm ngan org
 km juga dibw ke muzium pangkor kut...nm nya. byk gakla brg yg best2 buat menambah ilmu

anak terunaku

temp ni teduh dan sejuk palagi seronok la depa berkejaran

tuan tanah berehat sat



ni dah letihla ni

suasana dlm muzium
Kemudian km ke apa nama tempat la plak ni lupa laa...tempat ni pun agak panas

berehat sebentar

raudhah

kalu tak silap kota belanda kut ni...

Demam lagi

salam

ekceli aku demam ni. Dlm masa stgh bulan ni  dah 3 kali aku dmam. demam yg sakit kpl sgt2. Bila nak tunduk je rasa mcm bola mata ni nak kluaq ...adoiiiii... bdn pun panas...
Ya Allah... seksa gakla...walaupun aku still senyum. heheheh.

tapi aku tau biasala wkt cuti aku mesti sakit.....waktu keje aku sihat je Alhamdulillah kurangla sikit aku nak kena amik mc...

google

Big bear...little bear..

salam

Seekor beruang tinggal di dalam sebuah gua...dia mempunyai dua ekor anak beruang. Dia sangat sayangkan kedua-dua anaknya itu. Bila anaknya semakin besar, sang beruang mula mengajar bagaimana hendak mendapatkan makanan terutamanya ikan. Tetapi sang beruang memang suka menangkap ikan. Sang anak beruang pada mulanya malas belajar dan kadang-kadang cilok gak...tetapi setelah dipaksa akhirnya dia cuba dan terus mencuba... Kalu sepuluh ekor ikan, 5 ekor sudah pasti dalam genggamannya. Anak beruang sangat suka hati.

gara-gara tgk cite ni la td....googgle



Satu hari tibalah hari untuk melepaskan si anak berdikari mencari makanan dan hidup sendiri.. Siibu beruang merasa berat hati. Baginya masa yang selama ini dengan anaknya adalah terlu sekejap. Sang beruang tetap tidak mahu melepaskan anaknya...dia merasa kecewa, kecil hati dan tersiksa kerana si anak tidak mengerti dan lebih suka dengan dunia sana. Kadang-kadang dia terfikir apakah bila dia tiada sok, anaknya akan mengenangnya lagi. Hanya air mata sahaja...


google
 

05 December, 2012

patah tumbuh....

Salam Ala ini pun nak riuh kalu mahal takpe gak...bukan pe aku bli hp baru dah ..susahla takde hp ni sbb sume nombor ada dlm tu alaaaa..akhirnya aku bli gak
https://d2u5mj6wv6e3dc.cloudfront.net/p/sony-9818-888601-1-catalog.jpg
aku punya...google



anak daraku punya...google

jalan-jalan ke P. Pangkor 4

Salammm...
ehehehh pasaipa byk entry sgt, pasal Pangkor ni...awat tak cite perabih je...Ok Kali ni aku rasa aku akan buat sampai abih. Dok di Pangkor pun aku dah sewey byk tempat. Pilihan utama aku di Teluk Nipah n kalu boleh ada pool. Byk cr aku guna, boking la, asia room la tp sbnaqnya tu byk nak tgk rege dan review org.. Last2 aku pilih Purnama Beach Resort. Tempat ni aku tg mcm tak jauh dari pantai.. dan di Teluk Nipah.
Tapi adik aku yg buat panggilan ( sbb chalet ni kepunyaan sepupu aku). Km amik 4 chalet tp dpt 3 katil. Okla selesa gak.Papun layan je gambar

google


google



Ni dalam bilik, abaikan je yg tak menarik tu

Dari sudut ni plak
Chalet ni mungkin baru buat jd agak hangat, aircond pun agak lambat sejuk ..memang hangat sungguh. Tp kalu dok di chalet kayu mayb sejuk sikit. Lupa nak abak check in terus bayar ye...aku sound gakla adik receptionist tu, bayar awal ni harap2 perkhidmatan cemerlang le..heheh suka suki je...
km check in, tidur dan berehat sat. Selepas asar km pakat kluaq p tepi pantai.... mandi laut huhuhu. oppss lupa nak cite abahcik sampai lewat gak dkt asar...depa berehat dulu letih sgt.

Malam tu km kluaq dinner dluaq, makanan agak hampeh dan lambat almaklumla ramai...Ada satu kedai makan yang mula2 bergaduh dgn kastemer dgaq cite depa ni memang suka ltak melampau2 regenya. sib baik tak p kedai tu. Akhirnya km decide nak makan je kat Purnama..sbb abahcik kata nasi goreng dia lebih sedap dan banyak dari di tepi pantai tu..

ok sambung lagi...

Jalan-jalan ke P.Pangkor 3

Salam...
tinggal berminggu2...nak buat mcmmn balik kg xdak tenet, dan aku hanya bergantung pada laptop ni je...bukan hp @ yg sewaktu dgnnnya.
ok kita sambung balik cite pasal Pangkor. aku dan adik2 berjanji jumpa di Lumut dalam koi 12. Tapi aku yang sampai dulu. Paling lewat abahcik..ktnya jalan jem akibat ada xcident. so km bertolak p dulu. Naik bot di jeti ramai gak org..ramai berfamily..amik kesempatan cuti sekolah.
Tok dan cuciu2nya sementara dok tggu abahcik

Terminal jeti Lumut

dah naik bot dah, on d way

anak daraku dan anak terunak dan , haziq, dalam bot

Dah nak sampai....

18 November, 2012

ish....nak cite banyak ni...

Salam
hahahah tajuk tak hingat...tp memang betul banyak benda nak cite tp satu pun tak buat lagi, satu pun tak buat entry lagi ..apala..Tapi itulah nak cite yg mn dulu ni ..Inilah masalahnya kalu byk cite yg dipendam saja, byk cite tapi tak buat entry langsung apala....
ni la hp aku
haaa hp tu...murah je la tp bg aku masih mahal la...heheh bg aku la kan...aku bli ni tahun lepas ingat lagi waktu tu aku nak ke langkawi bw budak2 sekolah..itupun kawan tlg blikan...sebenarnya aku nak cite hp aku ni dah ilang opppss HILaNGGGGGG aduiiiii tak tahu nak kt apa aku memang takde perasaan langsung, kososng je...tp bila sampai umah dlm hati aku menangis....bukan apa musibah berturut ni..
1) tab rosak- aku gak yg memulakan rosak
2) hp ilang -aku gak pybbab
3) hp anak daraku rosak -aku juga pybbab...mandi laut tak hingat-next entry

So sekrang ni tgh fikir nak bli hp apa dah sminggu ni berlalu.aku pun tak tau nak yg mn..kalu ikut ati nak gak la yg 1k tu tp bila mikio duit rasa nak bli yang 100+ je...

Jalan-jalan ke P.Pangkor 2

Salam

Sbnaqnya gambaq tak banyak lupa nak amik...boleh lupa nak amik. Tapi banyak benda dok pikir tula terlupa tu. Papun km bergerak pada 13 Nov dari Penang ke lumut...Semua berjanji akan berjumpa di Lumut . km sampai awal  abahcik ada xcident d tgh jln. pak ngah plak mayb kalut ngan anak-anak ku. Km singgah mkn di Lumut dulu. sblum tu berkira2 nak ke jeti Marina atau jeti Lumut.


  

Akhirnya km guna jeti Lumut dan simpan kete kat medan tempat letak kereta bertingkat.


Jalan-jalan ke P.Pangkor

Salam


Cuti sekolah dah bermula, aku bisala mula merancang nak bercuti. cadangan pertama nak ke Pantai timur. tetiba perubahan perancangan bila adik2 rancang nak join gak sambil bw mak..aku ok je takde masalah dan bermula la pencarian, perancangan dan penelitian.
1. Perancangan pertama ke Pantai Cherating tp tak jadi takut ombak kuat dan tak boleh mandi pantai.
 

2. Bukit Fraser ni atas cdgn aku n mak aku tak jd gak sbbmusim hujan kwn adik aku kata bahaya. mak aku pun risau aku tercerita kisah seram..sbb budak kecik ramai
 

3. Langkawi tak jadi gak sbb chale n hotel tepi laut penuh..tak mau dok pekan


4. cameron Highland..tak jd bila adik aku bg cdgan ke Pulau Pangkor





Akhirnya


tudia punyala teruk pencarian asyik mengadap laptop je...berpinau bijik mata aku. Nak cari tempat n tarikh yang sesuai. Bila dah bulan 11 tak boleh cdg nak p bulan 12 tak boleh plak aku bertugas n suami plak dpt tapak nak meniaga...
Tapi akhirnya km ke Pulau Pangkor pada tarikh 13 nov- 15 nov 2012

29 September, 2012

Nak percaya ke tak...

salam

Dalam masa aku p makan-makan dan mbeli tu..aku terpaksa parking agak jauh kete ku. Mula tu think positif takpela satg nak makan, bolehla xcercise skit. Tp memang agak jauh la dari Sunshine tu. Bila dah aku masuk kete, aku stat dsbnya la ada sorang pompuan mai kat kete tp masih dalam jarak 1 hasta. Disebabkan dia dok bercakap, aku terus turunkan cermin kete walau dalam hati dah cuak dah ni. Dia ni pompuan Melayu, bertudung dan kukira pakaian nya tak selekehla, selebet aku lagi. dia pegang payung.


dr uncle google


Apa yang diberitahu pada aku dia perlukan duit tambang nak balik. Terus aku cantas bgtau aku takde duit. dia pun cakap takpe dgr dulu, dia tau org mesti tak percaya punya tapi dia terpaksa sbb duit takdak dia "baru dapat tau" anak dia jatuh, so dia nak kena balik ni.. Aku tak tgu lama juga ters cakap sy baru je bli barang tadi memang takdak duit dah. Pastu pompuan tu kata takpela timakasih..

Aku tak berani nak tanya dia nak p mn aku takut aku terkesian, almaklumla mudah kesian..Ada gak perasaan bersalah tapi aku kata aku takut tu yg aku blah tu...Dan aku tak berani singgah mn2 dah sbb takut jumpa org yg masalah yg sma...

cadar murah..

Salam

sambung balik , aku beli cadar kbtulan lalu dia buat haappy hour tapi yg aku heran takde sapa singgah pun... tak berebut biasa-biasa saja. Tapi aku tak kira akunak beli gak sbb nak buh dalam bilik anak daraku maknya aku beli single bed punya la.
Boleh la kan ...
Boleh RM13.00. Untuk katil aku bolehla RM19.00. Nak bli banyak pun tak boleh gak takut over badget. Cukupla dulu nant ada sale ada rezki aku bli lagi huhuh

28 September, 2012

Makan-makan

Salam

Ala lupa la nak amik gambar..arini tercapai impianku nak mkn MCflurry ...dah lama idam dari bulan posa lagi...hehhe. Bawa anak daraku makan di McD.  Mesti tertanya2 mcmmn atkin diet aku...hancussss dah dua ari dah ayoooo..Aku termakan "ter' yer 'ter'  memang sesuatu yg tidak aku sengajakan ehehhehhe.

gamabar Uncle Google
  Aku memilih Lime sbb aku suka masam2...tapi YaAllah manisnya...Terpaksala habiskan juga..
Kendian singgah Sunshine.Sebenarnya bukan singgah pun tapi melalui jumpala jualan cadar murah

20 September, 2012

Atkins diet

Salam

ni ada lagi, aku c n p je...aku memang amik btoi2 xde potong2 ..maafla ye denuanza

kali ni nk cite skit kalau kita terpaksa join kekawan utk mkn kat luar, sdgkan kita sedang amalkan diet atkins..dan kalo boleh x mo kekawan tahu yg kita sedang berdiet..
biasa la kekawan ni kan..ada yg bg sokongan dan ada jugak yg condem je kejenya..

1) kalau g food court
- yg ni senang sbb ada gerai nasik campur..
- kalau x nak kwn tahu kite x mkn nasi, x de masalah
- letak dlm 1/4 senduk nasi- dgn alasan x berapa lapar
-n penuhkan pinggan ngan lauk dan sayur
-masa mkn, pandai2 la asingkan nasi tu..jgn mkn..mkn sayur n lauk je
- kekawan pun x pasan kan yg korang sebenarnya x mkn pun nasik tu
-last2 buat2 la kata kenyang..sbb tu nasi x abis
mmg nampak mcm membazir tp terpaksa kan

2)kalau kwn ajak gi western food
- lg best..
-leh order set grilled chic chop / grilled lamb chop / grilled fish
- JANGAN order yg goreng sbb biasanya yg bergoreng akan disaluti tepung
- kalau set biasanya akan didatangkan dgn coleslow n whiped potato
-coleslow leh mkn, whiped potato soh kwn mkn
-fun fries pun jgn mkn
-air- order mineral water


sumber gambar: google

3) kalau g kfc / mcD
-kfc- order ayam goreng 2-3 ketul + coleslow
- ayam tu buang semua kulit- sbb ada tepung
-ayam tu leh mkn berapa ketul pun nk mkn
-coleslow pun x dak masalah- leh mkn
-order air mineral
kalau Mcd- sama gak leh order ayam
- ataupun order beef buger
-masa mkn, buang roti- mkn dagingnya saja
-aku suka order double cheese burger
-air- mineral water


sumber gambar: google

4)kalau g dinner
-biasanya ada kekawan ajak g dinner
- leh order tomyam campur / sup sayur / sup daging / sup ayam
-pesan kat pengambil order- xtra kan ayam nya / dagingnya / sayur nya dan korang x kisah utk bayar lebih (sbb kita x order nasik, so, duit nk bayar nasik leh byr yg xtra tu kan..ehehhe)
- kalau aku dulu, order tomyam campur + telo dadar
-semua menu tu diorder tanpa nasi, mee atau bihun atau k teow yerr!


sumber gambar: http://hanamemories.blogspot.com/2010/06/tomyam-campur-tumis-pedas.html


sumber gambar: google


* semasa ber atkins, lebih best masak sendiri je kt umah..huhuhu