29 January, 2017

Aku dibuang

Salam

Perghhh tajuk walawei sedihnya bc  hhehhe. Boleh lagi aku gelak.  sebnaqnya cite ni dah lama thn lpas tp kejadian thn sblum tu lg.  Apala aku tulis ni mcm cite p.Ramlee plak. Apapun yg pasti dah lama aku pendam dan aku perlu citekan. Dah lama aku brtangguh sbb apa aku xtahu.
Apa yg aku cite bknla aku nak buka pekung sapa2 dan buka pekung aku gak cuma aku nak luahkan sbb bila aku citekan pd sstgh org esp kwn2 'baik' aku la . Aku dpt rs depa xmenyebelahi aku, ialah aku memang salah gak.
Sblum tu nak abak cite ni memang boring, memang jemu sbb cite pasal aku bkn drama pun bkn filem pun hanya cite aku shj. Rasa boring bkak cite lain hhehehe. Macam la ada yg nak bc cite aku. Hujung bln 12  2015 ada meting d jpn dan pd wkt tu aku dpt tahu aku n bbbrapa rakan lain akan bpindah sek dan btugas di sek lain. Memang aku tkejut sedih luka kecewa apatah lg daerah aku hanya aku sorang dan kepergian aku atas dasar mberi peluang rakan yg naik pangkat k sek aku tp aku ke sek nya x naik pngkat pun. Ala xkan jd gurubesar plak. Memulakan sesei thn baru 2016 aku ke sk dgn jiwa yg lara hati yg xtenteram sedih pilu  sume ad mula tu xnak bgtau sapa2 sedih weiii. Tp aku dpt tau salah satu ckg aku dah tau sbb ckg yg naik pgkat tu sonok sgt nak naik pgkat abih bgtau sume org. So aku bgtau gak ckg aku . Apalagi jd drama la kat situ menangis km sambil dok gelak2 sbb nak cover ramai org kut.
Akhirnya aku maklumkan gak dkt pntadbir tp biasa la hujan turun gakla dan pastinya hujan dia pun turun sampai ke skrg aku x pasti hujan palsu ka itu. Dan memberia kenyataan yg dia xtahu,
" saya tak tahu pun, depa x abak apa pun kat sy, xdak surat apapun" lebih kurang la ayat dia.
Wkt tu raasa sayunya sedihnya... tp la ni aku dok  pikir dan  berkata tu hanya muhong blaka hahahahahha.... awat aku plak yg gelak jahat.
So smentara xdpt surat lg aku mnjalankan tugas aku spt biasa. Akhirnya aku dt surat pada pghujung februari. Yg bestnya big boss minta tangguh lg sbln agar aku dpt join satu progra yg dirancang. Ohhhhhhh kepalsuan apakah ini.... kebenaran yang nyatakah ini.... aku hanya senyum jee
Ada lg yg best., dia bgtau teman2ku mayb aku yg diminta ke sek sn sbb boss sn yg minta aku sbb aku pnah bkeja dgn dia.......dimanakah kebenaranya ... mcm pakcik kebenaran plak. Sbnaqnya mcm2 lg tp xtluah .
Hari terakhir aku kat sek, ckg dan ppm buat mkn2 utk aku n bg aku hadiah mcm2 alahai sedihnya xtau nak kt apa ... mata aku memang bgkak dok mnangis, apatah lg ari takhir tu jugak aku dgrcite lagi pasal aku.... ya Allah aku dah nak kluaq kut apasal cite mcm2 lg... aku dpt tahu dgn bangganya bigboss(bb) cite dia marah aku dpn anak2 buah aku dan dia hentak meja sampai kemik cincin @ gelang aku x pasti ... bangga gila dia dpt memalukan aku cite pd org luaq plak... memang bg aku bkn boss yg baik... dahla marah aku dlm meting dpn anak buah aku, memalukan aku lg dpn anak buah aku aka ppm dlm mesyuarat staf dan ini bgtau plak org yg br naik pgkat dr sek lain .... Ya Allah dugaan apakah ini.....
cukupla dulu, sbb byk sgt nak cite .... rs mcm nak cite satu2 mcm nak cit sume mcm nak bgtau sume, tp dugaan ni bkn stakat itu sj ... saat aku dpt surat tukaq tu aku dah jd xbtoi smggu, drh aku naik, kna mrh dgn doktor suh p hosp (ni kali kedua biala aku dah lapor diri d sek baru) sbb doktor suh aku masuk wad hheheheh ,. Tp aku xnak , sbb aku riso anak2 aku lgu mn n aku jugak xmau tunjuk aku lemah.... walhal aku sgt2 down mcm aku ni tklepek kat bumi... terukkk...aku uruskan diri aku stabilkan drh aku blk mkn mcm2 buat mcm2 lpas tu aku bc kisah2 yg mcm aku amik smangat drdepa2 tu .. n aku cuba utk xmau jumpa psikataris sbb ada ckg tu sampai jumpa doktor jiwa sbb stress bila dpindahkan mcm tu. Sbb aku rs aku uga dpindahkan atas dasar mcm tu dipindahkan ditukarkan dah org xsuka pindahkan aje... aku memang xkeh trima mcm tu
Yg xbestnya jiwa aku ada dendam, hati aku jd kotoq, minda aku jd serabut..... masalahnya sampai skrg .... aghhhhhh





No comments: