27 April, 2013

Jalan-jalan ke Cameron Highland siri adikberadik (2)

Salam

Harus kena abiskan entry yg hampir nak basi ni....jgn termuntah dahla


         waktu ni jalan dah sesak ,, awat la depa ni mai waktu aku p CH...
Nila desa Anthirium

Tingkat pertama tempat aku n adik beradik duduk
Sebenarnya setelah dibelek2 dicari2 dalam internet akhirnya aku memilih Desa Anthirium yang terletak diantar Brinchang dan Tanah Rata...Dan apa yang paling tak best dan memang tak best bagi percutian kali ini adalah apartment ni aghhhh!!!!! tunggu nak cite

Ekceli  aku sms ramai pemilik byk tingkat dua dah bw bonda malas nak amik ting 2 ..dgn budak2 kecik lagi. Aku dpt ting 1 dr dua pemilik..last2 aku pilih yg ni sbb dia ada blog maknanya ada gambaq..so aku percaya yg tu..tp akhirnya aku kecewa btoi... dan somi aku kata ni last la umah ni.... wajib tak amik dah..
ni dapurnyan dan ruang makan adapeti ais kat situ

ruang tamu ada astro beyond, tp kerusi boleh sakit pungkok
 Cuba tgk langsirnya utk sliding door dan sebelah tingkap tu takde langsir...tak semenggah.

Bilik di depan lansir takdak, tilam xtra 4
           Bilik ni tak dak lansir aku amik kalin selimut dijadikan langsir

Bilik kedua ada toilet dalam bilik

Bilik ketiga , ada langsir tapi nak pegang tak lalu dan baunya HAPAK

dapur
Itulah serba sedikit lupa nak amik gambar ruang sinki , luas tapi masih takdak langsir so malam2 tawakal jela... kalu org tgk memang boleh nampak la
Aku bukan nak komplen la tapi memang nak komplen masuk je rumah ni bau hapak Ya Allah awat jd lagu tu...Malam tu kat bilik aku aku xcali minyak wangi dan buka penutup dia br boleh lena ...somi aku terjg berapa kali tak boleh tahan HAPAKnya...
Ekceli umah ni tuannya dok tempat lain dan org jg kutip duit dia dok kat situ gak...tp tula aku tak tau perjanjian antara depa...Pinggan mangkuk dalam almari kabinet penuh anak lipas berlarian...agak kotor..
Overalll umah ni memang tak best dan kemungkinan aku takkan dok di Desa Anthirium ni...sbb tak sejuk sgt....
bg aku kalu nak beramai-ramai mcm ni lebih elok di Tanah Rata sbb dkt ngan tempat makan. (Walaupun km sebenarnya masak) dan boleh gak soping di Tanah Rata..kalu Brincang boleh la gak kalu tempat kediaman sediakan parking sbb memang jem ..

apapun kenyataan ni bukannya nak menjatuhkan aib atu memusnahkan periuk nasi.. tpo sbg tuan rumah kenalah mai tgk gak dan buatla perjanjian dengan sapa2 yg tlg jaga tu utk bersihkan rumah, cadar, dan langsir.... 

No comments: