29 January, 2012

Ttiba teringat.....

Salam
Godek google
Entah kenapa ttiba teringat kat Faisal Tehrani. Godek pakcik Google cari-cari pasal FT ni. Bukan apa aku suka bc blog beliau. Walaupun entry2 terakhirnya agak ekstrem dgn gambar-gambar kebangkitan dari timur tengah. Ttiba je blog nya di banned(btoi ka ejaan) risik punya risik bc Fb bc forum ada kaitan dgn fahaman dan ikutan beliau.Wallahualam. Tapi yg dasyatnya ada satu akaun tu "Saya benci FT -kalu tak silap la oii dasyat gakla..mcm ana rafali plak huhu...
Sebenarnya aku dah rindu nak baca novel FT. Almaklumlah dah lama tak membaca. Tapi memang agak sukar nak  dapatkan novel FT di Pulau Pinang. aku selalu ke Popular Book-nak dpt diskaun. memang susah nak dapt. Semalam dok godek2 rupanya dapat tau novel Ft Sebongkah Batu di Kuala Berang dharamkan. Tupun belum pasti belum sah dan macam2 lagi alasan yang diberikan. Dari pembacaan aku pengharaman ini ada kaitan dengan FT yang syiah. Sepanjang ilmu cetek aku ni ketika pembacaan tak adalah yang berkaitan syiahnya tapi aku akui bahasanya, isinya agak sukar utk aku memahami dan menghayati. mungkin pembacaan kali kedua kut...
Godek google gak
Tapi walau apapun aku aka menambah koleksi novel FT ni insyaAllah murah rezki leh la bli huhuhu

No comments: