08 October, 2013

Rumah...lagi

Salam

Bukan aku bli rumah baru yee...kalu aku bli syok gakkk kan . Tapi rasa kena hold dulu. ekceli ni umah somi aku..Kat Kamuntimg Taiping. Rumah ni rumah teres setingkat kos sederhana 3bilik 1 bilik air.. Sebenarnya rumah ni sebelum ni ada org sewa, dan sewa dan lpas abis org sewa, ada org masuk. Kira tak putus la. Dan sejarah rumah ni pun macam bilaman org tak bayar 6 bulan kena perambat...ialah dah tak bayar abih ko nak dok freee ...
Setelah org dah kluaq somi dah taknak sewa rumah tu dah jadi tak macam rumah...Sayang ko...rumah kita bayar beratus walau tak banyak tapi beratus gak huhuuh So somi aku cdg nak buat homestay..kakak sebelah umah pun cdg mcm tu ..walaupun ramai yg dok tanya nak sewa tapi tak berani dah...Tapi kau tahula walau nak buat homestay pun banyak gak nak abih..almaklumlah macam nak masuk umah baru le...perbaiki yg mn rosak, cat yg mn patut..macam-macam la
ko layan tgk gambar ye...umah yg teruk ni


Ni halaman kotor kan...banyak nak kena buat tu
Grill sliding door dah berkarat perlu dibaiki gak
pintu bilik air dah tercabut dan kotor

ni asal ada sinki dicabut dan dipotong

kolah tak taula nape jd macam ni

sinki tunggu masa nak rebah, kepala paip pun memang nak kena ganti

tandas ni tgk sendiri la
dinding kena conteng

lagi contengan

dan lagi....setiap bilik tu
Sebenarnya ada lagi dinding yang dipaku ikut suka je....adoii sedih tgk.Kadang tu aku terpikir depa ni duduk ,pakai duduk ke tak boleh buat mcm rumah sendiri ke jg elok2 cuci bg bersih. mungkin kesilapan pihak km gak tak pantau..so tanggungla akibatnya hahahh ( ayat sedap ati)
Aku lupa nak amik selepas ...maknanya aku cuci la sikit bilik air dan tandas..kalu tak anak aku pun tak lalu nak masuk.
nila serba sedikit rumah km yg nak kena diperbaiki, dienovate dan ditambah..next entry yee...

No comments: