05 September, 2013

Jalan-jalan ke Bukit bendera

Salam

Sekali lagi dan lagi lama dah aku tinggalkan blog ni.
Takmau mukadimah panjang-panjang aku nak teruskan entry pada tajuk tu...
sebenarnya p Bukit Bendera ni dah lama...dlm bulan syawal aritu tapi M telah menyerang so tertangguh je...Arini harus kupulun buh semuanya...huu
Pada mulanya cadangan nak ke rumah terbuka member somi dan setrusnya ke Bukit Bendera tapi umah member somi tak jadi...somi dah terlupa katne umah dia..
km ke Bukit Bendera atas pujukan beberapa bulan anak daraku...mcm2 dia bagi alasan adiknya tak p lagi, keretapi baru ni tak naik lg la. Akhirnya tercapai jua. Memang Luqman belum pnah pegi lagi.Km bertolak agak lewat ada urusan yang perlu diselesaikan.
Apa-papun layan gambaq je...
Pemandangan dari Bukit Bendera


Anak daraku dan abahnya


 Terpaksa berenti dua kali sini nak teropong sekitar pulau Pinang .Dikenakan bayaran RM1.00 selama 3 minit kut...tak ingat la

Anak daraku di atas food cout dan gerai baju
 Food Court ni selain makanan dan minuman ada juga dijual tshirt dan cenderamata lain..harga makanan biasalah serupa kalu kita p kat tempat-tempat peranginan ni. RM5.00 ke atas. makanan dia boleh tahan  sedap gak. Dalam aku batuk pun aku makan gak ais kacang, sbb ktnya sedap.. Bg aku boleh tahan sedapnya cuma agak kasar. Dan makanan di sini kedai-kedainya bercampur Kedai melayu dan kedai Cina dan India so berhati-hatilah jgn terjah je...kehalalan perlu gak dijaga. Gambar makanan lupa nak amik...terlampau lapar.
Ni antara gerai jualan tshirt dan cenderamata..Cadang nak beli tapi tak beli pun

muka kenyang dan letih

tengah berbincang nak ke Owl Museum

 Tunggu nex entry ye....
























No comments: